2009-03-13

Ragdollutställning i Nyköping!

Ja då var vi hemma efter den stora Ragdollutställningen i Nyköping.

Vill tacka alla som anordnat denna fantastiska helg, mycket bra arrangemang och en fantastisk föreläsning på söndagen av veterinär Susan Little från Canada. Som gav oss som var där mycket att tänka på.
Vi åkte tidigt på lördagsmorgonen från Stockholm, Yvonne S*Peninsulas och jag, Sandra som har Vinnie från mig, och så min dotter Therese. Vi hade med oss Whiskey och Suri, Yvonne Frappe och Yssanta, och Sandra hade Vinnie.
Fantastiskt att se så många ragdolls på ett och samma ställe. Mycket hög kvalitet på många av våra katter.
Det som gjorde mig gladast denna helg var två av mina avkommors fina resultat, Zafir som är efter Chessie och Bounty, som tog en EX 1 och blev BIV-J, och så Vickie från samma kombination som tog en EX 1 och blev NOM. Ni skulle se ögonfärgen på dessa två tjejer, helt outstanding.
Vill tacka mina kattungeköpare som preparerat sina katter så fint, ni är guld värda.
Och tusen Tack Sandra för att fina bilder och för att du alltid ställer Vinnie så himla fint varje gång.
Ska bli så roligt när du kan ställa henne och hon får tävla efter sina förutsättningar.

Och så har bebisarna kommit hem, tänk redan 12 veckor gamla. Svårt att förstå att dessa två ljuvliga bebisar vägde 80 och 84 gram när jag lämnade över dem till Åsa.
Så nu ska vi på måndag vaccinera med spruta nr 2 och besiktiga och chippa, och sen blir det flytt nästa fredag.
Två stycken otroligt sociala och harmoniska små troll, som flutit in i kattgruppen på en helt fantastiskt sätt.
Suri är överlyckligt, tänk bara en masssa bus :-)

Och så är det ju utställning i helgen igen, Stockholms Kattklubb anordnar denna i Rissne och givetvis ska vi vara med både lördag och söndag ;-) Sova får vi göra någon annan gång.

Återkommer efter helgen.

Kram på er.

2 kommentarer:

Tre katter sa...

Stort grattis till alla fina resultat! :)

//Daniella och katterna

Buffe o Vinnie sa...

Härligt att det gått så bra med bebisarna. :)

O vi ses nog i helgen för jag o Marianne tänkte göra en visit och komma o kika på alla katterna på SK:s utställing. Hon hade anmält men kom tyvärr inte med. Men ibland är det rätt skönt också o bara titta o lyssna på alla intressanta bedömningar. Jag tror vi dyker upp imorrn annars på söndag.

Kram o lycka till!
Sandra