2010-06-20

Välkommen hem Evert!


Precis för en vecka sedan så åkte jag tillsammans med Yvonne till Ulricehamn för att hämta hem Evert :-)
Det här är en kille som satt sig fast i mitt hjärta, trots att jag inte skulle ha ngn mer blå mitted, så förälskade jag mig i Evert.
Evert ställdes ut i Ulricehamn för första gången av sin uppfödare Birgitta Bergh S*Fia Sol´s.
Han och hans syster fick fantastiska bedömningar, trots deras ringa ålder, hans syster Elsa vann dock kampen mot brorsan, hon hade en lite bättre profil.
Vill Gratulera Birgitta till fantastiska bebisar.
Och Gratta Unni till Elsas fina resultat.
Evert har anpassat sig väldigt snabbt hemma hos oss.
En helt ljuvlig liten kille, som just nu ligger bredvid mig vid datorn.
Min man bara älskar honom och säger att han är den underbaraste katt han träffat :-)
Med det inte sagt att mina andra inte är trevliga ;-)
Leker med Whiskey så mattorna flyger, de springer från undervåning till övervåning, och ner igen.
Välkommen hem till oss Evert......... är så himla glad att du är min.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det värmer mig oerhört att ni är så glada över Evert som intagit en så stor plats i era hjärtan och att han och era andra katter så snabbt anpassat sig till varandra ;)
Jag är så glad över att Evert har flyttat just till Dig och Din familj Ing-Marie!

Kram Birgitta & Co
S*FiaSol's Ragdoll

Buffe o Vinnie sa...

Han är så jättefin guldklimp Ing-Marie - blir kul o följa hans utveckling hos er.

Kramar från oss!